Twierdza

Crusader

Stronghold Twierdza - znakomity RTS utrzymany w klimatach wczesnych europejskich wieków średnich. To swoiste połączenie symulatora budowy zamczysk i strategii ekonomicznej. W grze wcielamy się w jednego z możnowładców, który po śmierci swojego ojca, pragnie zdominować tereny średniowiecznej Anglii i zapewnić sobie prawo do tronu. Jego głównymi przeciwnikami są pozostali, sprzymierzeni ze sobą, pretendenci do korony – Szczur, Wąż, Wieprz i Wilk. Każdy z nich dysponuje unikalnym stylem prowadzenia oblężeń i schematem wznoszenia zamków.

W rozgrywce mamy możliwość tworzenia infrastruktury, a także własnego systemu gospodarczego, wpływającego na dobrobyt społeczeństwa i naszych żołnierzy. W nagrodę za sprawiedliwe sprawowanie władzy nad swoim ludem, zyskujemy szacunek. Gracz, oprócz kierowania strukturą osady, ma do dyspozycji zróżnicowane jednostki i fortyfikacje wojskowe, uskuteczniające obronę przed wrogiem.

Możemy też skorzystać z wielu innych pomocy militarnych, takich jak machiny oblężnicze, czy fosa. Naszą twierdzę dowolnie konstruujemy, począwszy od budowli, w których nasi poddani będą produkować żywność i dbać o prawidłowe funkcjonowanie gospodarki, skończywszy na murach i blankach, chroniących zamek. Aby w naszym mieście wszystko wydajnie prosperowało, musimy mądrze gospodarować naszymi surowcami oraz umiejętnie rozmieszczać farmy, cechy i tym podobne elementy, które są podstawą rozwoju i powiększania się populacji.

Stronghold

Machiny Oblężnicze

Katapulta

katapulta

To bardzo przydatna machina oblężnicza. Pomimo średniego zasięgu, posiada dużą celność. Ich zaletą jest mobilność, która pozwala na zmianę umiejscowienia. Katapulta jest szczególnie przydatna, kiedy przeprowadzamy atak na wieże lub bramy nieprzyjaciela. Z ich pomocą możemy wystrzelić do wrogiego zamku ciała padłych krów, aby spróbować wywołać zarazę.

Wymagania:
sklad zapasow cech inzynierow

Taran

taran

Równie przydatny jak katapulta, taran powinien być Twoim podstawowym sprzętem oblężniczym w przypadku natarcia na zamek nieprzyjaciela. Przy jego pomocy niszczy się głównie mury i bramy. Jest bardzo powolny i ciężki w obsłudze, ale kiedy już dotrze do celu, mało kto jest w stanie uchronić twierdzę jego przed niszczycielskimi ciosami. Zadaje bardzo duże obrażenia, jednak narażony na zbyt duży ostrzał, może szybko przeobrazić się w kupę poniszczonego drewna.

Wymagania:
sklad zapasow cech inzynierow

Trebusz

trebusz

To machina oblężnicza o bardzo dużym zasięgu i ogromnej sile rażenia. Niestety jest to okupione stosunkowo niską celnością oraz długim czasem oddania wyrzutu. Trebusze są bardzo skuteczne w burzeniu wrogich murów i budynków. Są wielkie i wybudowane pozostają cały czas w jednym miejscu, dlatego warto jest dwa razy pomyśleć, zanim karze się inżynierom zacząć nad nimi prace. Podobnie jak katapulty mogą zostać użyte do sprowadzenia zarazy na wrogi zamek.

Wymagania:
sklad zapasow cech inzynierow

Wieża oblężnicza

wieza obleznicza

To największa machina oblężnicza, będąca do Twojej dyspozycji. Ta olbrzymia, ruchoma konstrukcja może okazać się bardzo przydatna, podczas przeprowadzania ataku na zamek nieprzyjaciela. Umożliwia ona Twoim żołnierzom (nawet ciężkozbrojnym) szybki i bezpieczny dostęp na szczyt murów wrogiego zamku. Jest bardzo ciężka, przez co porusza się w żółwim tempie.

Wymagania:
sklad zapasow cech inzynierow

Ruchoma tarcza

ruchoma tarcza

Ta bardzo mała i niepozorna tarcza to świetna forma ochrony przed ostrzałem dla Twoich wojsk lub innych machin oblężniczych. Jak sama nazwa wskazuje, tarcza jest bardzo mobilna i w bardzo szybkim tempie może zmieniać swoje umiejscowienie. Niestety w przypadku spotkania się z piechotą nieprzyjaciela, momentalnie się rozpada, dlatego też w przypadku ewentualnego zagrożenia, należy je wycofać.

Wymagania:
sklad zapasow cech inzynierow

Balista

balista

To machina typowo obronna, może być konstruowana i umiejscawiana tylko i wyłącznie na dużych wieżach. Jest skuteczna w ataku na sprzęt oblężniczy nieprzyjaciela, ale można jej używać także przeciwko wojskom. Zadaje dość duże obrażenia, a przewaga wysokości sprawia, że ciężko jest ją trafić. Kiedy baszta zostanie zburzona, balista również podzieli jej los.

Wymagania:
sklad zapasow cech inzynierow

Mangonella

mangonella

Podobnie jak balista, mangonella jest obronną machiną. Musi być umiejscowione na szczytach baszt, aby zapewnić ochronę zamkowi. Strzela kamieniami, które są skuteczne przeciwko piechocie. Niestety celność nie jest jej najmocniejszą stroną - niekiedy bywa, że może trafić w zupełnie inny cel od zamierzonego, co często bywa brzemienne w skutkach. Zaletą mangonelli jest wystrzeliwanie aż pięciu kamieni na raz, dlatego sprawdza się, kiedy atakuje większą liczbę wojsk. Ma nieco mniejszy zasięg niż balista.

Wymagania:
sklad zapasow cech inzynierow
 

Losowy obrazek