Twierdza

Crusader

Stronghold Twierdza - znakomity RTS utrzymany w klimatach wczesnych europejskich wieków średnich. To swoiste połączenie symulatora budowy zamczysk i strategii ekonomicznej. W grze wcielamy się w jednego z możnowładców, który po śmierci swojego ojca, pragnie zdominować tereny średniowiecznej Anglii i zapewnić sobie prawo do tronu. Jego głównymi przeciwnikami są pozostali, sprzymierzeni ze sobą, pretendenci do korony – Szczur, Wąż, Wieprz i Wilk. Każdy z nich dysponuje unikalnym stylem prowadzenia oblężeń i schematem wznoszenia zamków.

W rozgrywce mamy możliwość tworzenia infrastruktury, a także własnego systemu gospodarczego, wpływającego na dobrobyt społeczeństwa i naszych żołnierzy. W nagrodę za sprawiedliwe sprawowanie władzy nad swoim ludem, zyskujemy szacunek. Gracz, oprócz kierowania strukturą osady, ma do dyspozycji zróżnicowane jednostki i fortyfikacje wojskowe, uskuteczniające obronę przed wrogiem.

Możemy też skorzystać z wielu innych pomocy militarnych, takich jak machiny oblężnicze, czy fosa. Naszą twierdzę dowolnie konstruujemy, począwszy od budowli, w których nasi poddani będą produkować żywność i dbać o prawidłowe funkcjonowanie gospodarki, skończywszy na murach i blankach, chroniących zamek. Aby w naszym mieście wszystko wydajnie prosperowało, musimy mądrze gospodarować naszymi surowcami oraz umiejętnie rozmieszczać farmy, cechy i tym podobne elementy, które są podstawą rozwoju i powiększania się populacji.

Stronghold

Interfejs - Część Ekonomiczna

Rozegraj kampanię ekonomiczną

kampania ekonomiczna

To ekonomiczna alternatywa dla linearnej kampanii militarnej. Kampania ta składa się z 5 misji, a Twoim nadrzędnym celem jest odbudowanie królestwa. Ten rodzaj gry przeznaczony jest przede wszystkim dla graczy, którzy zamiast aspektów batalistycznych preferują relatywnie spokojną rozgrywkę o charakterze gospodarczym. Pomimo tego, że wykreowane misje są w duchu ekonomicznym, są dość zróżnicowane.


Rozegraj misję ekonomiczną

misja ekonomiczna

Ten rodzaj rozgrywki oferuje nam udział w pojedynczych misjach o charakterze ekonomicznym. Podobnie jak w przypadku kampanii ekonomicznej, głównymi elementami rozgrywki będzie Twoja gospodarka. Zadania będą opierały się w większości na gromadzeniu i pozyskiwaniu surowców, dóbr lub złota. Dodam od siebie, że misje ekonomiczne to dobry wstęp do wzięcia udziału w nieco dłuższej kampanii gospodarczej.


Swobodne budowanie

swobodne budowanie

To jedyny rodzaj rozgrywki w Strongholdzie, w którym nie masz wyznaczonych żadnych odgórnych celów. Budujesz i rozwijasz swoje królestwo wedle Twoich upodobań i chęci. Niemniej jednak to bardzo dobry tryb, przygotowujący do kampanii lub misji ekonomicznych. Przed rozpoczęciem któregoś z dwóch powyższych trybów, warto poświęcić kilkadziesiąt minut na "zabawę" w swobodne budowanie.



 

Losowy obrazek