Twierdza

Crusader

Stronghold Twierdza - znakomity RTS utrzymany w klimatach wczesnych europejskich wieków średnich. To swoiste połączenie symulatora budowy zamczysk i strategii ekonomicznej. W grze wcielamy się w jednego z możnowładców, który po śmierci swojego ojca, pragnie zdominować tereny średniowiecznej Anglii i zapewnić sobie prawo do tronu. Jego głównymi przeciwnikami są pozostali, sprzymierzeni ze sobą, pretendenci do korony – Szczur, Wąż, Wieprz i Wilk. Każdy z nich dysponuje unikalnym stylem prowadzenia oblężeń i schematem wznoszenia zamków.

W rozgrywce mamy możliwość tworzenia infrastruktury, a także własnego systemu gospodarczego, wpływającego na dobrobyt społeczeństwa i naszych żołnierzy. W nagrodę za sprawiedliwe sprawowanie władzy nad swoim ludem, zyskujemy szacunek. Gracz, oprócz kierowania strukturą osady, ma do dyspozycji zróżnicowane jednostki i fortyfikacje wojskowe, uskuteczniające obronę przed wrogiem.

Możemy też skorzystać z wielu innych pomocy militarnych, takich jak machiny oblężnicze, czy fosa. Naszą twierdzę dowolnie konstruujemy, począwszy od budowli, w których nasi poddani będą produkować żywność i dbać o prawidłowe funkcjonowanie gospodarki, skończywszy na murach i blankach, chroniących zamek. Aby w naszym mieście wszystko wydajnie prosperowało, musimy mądrze gospodarować naszymi surowcami oraz umiejętnie rozmieszczać farmy, cechy i tym podobne elementy, które są podstawą rozwoju i powiększania się populacji.

Stronghold

Interfejs

1.Część militarna

Rozegraj kampanię

rozegraj kampanie

To linearna kampania militarna, która składa się z 21 misji. Twoim celem będzie uporanie się z czterema pretendującymi do korony Królestwa Lordami, takimi jak Szczur, Wąż, Wieprz oraz Wilk. Wszystkie misje łączy oczywiście spójna i logiczna fabuła, która łączy scenariusze w całość historii.


Przeprowadź oblężenie

przeprowadz oblezenie

Ta opcja rozgrywki oferuje nam możliwość przeprowadzenia oblężenia danego zamku lub jego obrony. Gracz może wybrać poziom trudności rozgrywki (im trudniejszy poziom, tym więcej jednostek przeciwnika) oraz rodzaj obleganego lub bronionego zamku. Co ciekawe, większa część zamków prezentowanych w tej opcji rozgrywki to autentyczne budowle wraz z opisami. Ten tryb gry oferuje także dziewięć dodatkowych zamków stworzonych przez graczy.


Przeprowadź inwazję

przeprowadz inwazje

W tej opcji rozgrywki militarnej gracz będzie musiał odeprzeć ataki nieprzyjaciela. W przeciwieństwie do przeprowadzanego oblężenia, ten rodzaj gry pozwala graczowi na rozbudowę swojego zamku, albo, w zależności od danego scenariusza, wybudowanie go zupełnie od podstaw. Ten tryb jest o tyle ciekawy, że niekiedy, oprócz czynnej rozgrywki militarnej, będziesz musiał wykonać jakieś zadanie o charakterze ekonomicznym (przykładowo zgromadzenie danej ilości jakiegoś surowca).


Multiplayer

multiplayer

To tryb gry wieloosobowej, który umożliwia wielu graczom wspólną rozgrywkę. Oczywiście ten rodzaj gry wymaga posiadania internetu :). Twórcy gry zaoferowali graczom cztery możliwości połączenia się z innymi użytkownikami - Połączenie szeregowe dla DirectPlay, Połączenie modemowe dla DirectPlay, Połączenie IPX dla DirectPlay oraz Połączenie internetowe TCP/IP dla DirectPlay. Opis poszczególnych połączeń oraz inne możliwości gry przez sieć znajdziecie tutaj


Rozegraj kampanię ekonomiczną

kampania ekonomiczna

To ekonomiczna alternatywa dla linearnej kampanii militarnej. Kampania ta składa się z 5 misji, a Twoim nadrzędnym celem jest odbudowanie królestwa. Ten rodzaj gry przeznaczony jest przede wszystkim dla graczy, którzy zamiast aspektów batalistycznych preferują relatywnie spokojną rozgrywkę o charakterze gospodarczym. Pomimo tego, że wykreowane misje są w duchu ekonomicznym, są dość zróżnicowane.


Rozegraj misję ekonomiczną

misja ekonomiczna

Ten rodzaj rozgrywki oferuje nam udział w pojedynczych misjach o charakterze ekonomicznym. Podobnie jak w przypadku kampanii ekonomicznej, głównymi elementami rozgrywki będzie Twoja gospodarka. Zadania będą opierały się w większości na gromadzeniu i pozyskiwaniu surowców, dóbr lub złota. Dodam od siebie, że misje ekonomiczne to dobry wstęp do wzięcia udziału w nieco dłuższej kampanii gospodarczej.


Swobodne budowanie

swobodne budowanie

To jedyny rodzaj rozgrywki w Strongholdzie, w którym nie masz wyznaczonych żadnych odgórnych celów. Budujesz i rozwijasz swoje królestwo wedle Twoich upodobań i chęci. Niemniej jednak to bardzo dobry tryb, przygotowujący do kampanii lub misji ekonomicznych. Przed rozpoczęciem któregoś z dwóch powyższych trybów, warto poświęcić kilkadziesiąt minut na "zabawę" w swobodne budowanie.


Nowa odrębna misja

nowa odrebna misja

To pierwszy dostępny rodzaj rozgrywki oferowany przez stosunkowo rozbudowany tryb edytora map. Umożliwia graczowi stworzenie mapy o różnych rozmiarach (dostępne wymiary to 160 x 160, 200 x 200, 300 x 300 oraz 400 x 400). Następnie wybieramy rodzaj mapy; standardowo do wyboru mamy oblężenie, inwazję, mapę ekonomiczną lub zwykły krajobraz.


Nowa misja typu "obleganie"

nowa misja typu obleganie

Ten rodzaj rozgrywki oferuje nam udział w pojedynczych misjach o charakterze ekonomicznym. Podobnie jak w przypadku kampanii ekonomicznej, głównymi elementami rozgrywki będzie Twoja gospodarka. Zadania będą opierały się w większości na gromadzeniu i pozyskiwaniu surowców, dóbr lub złota. Dodam od siebie, że misje ekonomiczne to dobry wstęp do wzięcia udziału w nieco dłuższej kampanii gospodarczej.


Nowa mapa do multiplayera

nowa mapa do multiplayera

Ten rodzaj rozgrywki oferuje nam udział w pojedynczych misjach o charakterze ekonomicznym. Podobnie jak w przypadku kampanii ekonomicznej, głównymi elementami rozgrywki będzie Twoja gospodarka. Zadania będą opierały się w większości na gromadzeniu i pozyskiwaniu surowców, dóbr lub złota. Dodam od siebie, że misje ekonomiczne to dobry wstęp do wzięcia udziału w nieco dłuższej kampanii gospodarczej.


 

Losowy obrazek