Twierdza

Crusader

Stronghold Twierdza - znakomity RTS utrzymany w klimatach wczesnych europejskich wieków średnich. To swoiste połączenie symulatora budowy zamczysk i strategii ekonomicznej. W grze wcielamy się w jednego z możnowładców, który po śmierci swojego ojca, pragnie zdominować tereny średniowiecznej Anglii i zapewnić sobie prawo do tronu. Jego głównymi przeciwnikami są pozostali, sprzymierzeni ze sobą, pretendenci do korony – Szczur, Wąż, Wieprz i Wilk. Każdy z nich dysponuje unikalnym stylem prowadzenia oblężeń i schematem wznoszenia zamków.

W rozgrywce mamy możliwość tworzenia infrastruktury, a także własnego systemu gospodarczego, wpływającego na dobrobyt społeczeństwa i naszych żołnierzy. W nagrodę za sprawiedliwe sprawowanie władzy nad swoim ludem, zyskujemy szacunek. Gracz, oprócz kierowania strukturą osady, ma do dyspozycji zróżnicowane jednostki i fortyfikacje wojskowe, uskuteczniające obronę przed wrogiem.

Możemy też skorzystać z wielu innych pomocy militarnych, takich jak machiny oblężnicze, czy fosa. Naszą twierdzę dowolnie konstruujemy, począwszy od budowli, w których nasi poddani będą produkować żywność i dbać o prawidłowe funkcjonowanie gospodarki, skończywszy na murach i blankach, chroniących zamek. Aby w naszym mieście wszystko wydajnie prosperowało, musimy mądrze gospodarować naszymi surowcami oraz umiejętnie rozmieszczać farmy, cechy i tym podobne elementy, które są podstawą rozwoju i powiększania się populacji.

Stronghold

Jeszcze więcej o nowym Strongholdzie!

Dodano: środa, 13 lipca 2011 10:26
Autor: Lord Fingolfin
Stronghold

Ostatnimi czasy na temat najnowszego Strongholda wypowiedział się nie kto inny, jak sam Simon Bradbury, jeden z głównych twórców serii Stronghold. Z podanych przez niego informacji klarownie wynika, że najnowsza część będzie znaczenie różnić się od swoich poprzedników.

Oczywiście Stronghold 3 będzie w dalszym ciągu połączeniem klasycznego sima i strategii czasu rzeczywistego. Tak jak w poprzednich częściach gracz będzie mógł sprawować kontrolę nad swoim zamkiem poprzez możliwość powoływania armii oraz zajęcie się własną gospodarką. Co ciekawe, Simon Bradbury sam przyznaje, że Stronghold 2 nie był ich najlepszą produkcją, ponieważ skupiono się za bardzo na kwestiach ekonomicznych i gospodarczych, zaniedbując tym samym część militarną gry.

Twórca Strongholda obiecał, że zespół Firefly Studios zrobi wszystko, aby gra była poprawiona pod tym aspektem. Urozmaicenia systemu walki opierać się będą o system zmiennych pór dnia. Wiemy także, że przykładowo nasze wojska w nocy będą miały ograniczoną widoczność i pole manewru. Sama fizyka gry ma się mocno zmienić - walki będą obfitowały w realistyczną brutalność, a sama animacja postaci ma stać na wysokim poziomie.

Firefly Studios zapowiada, że planuje także ulepszenia w kwestii gospodarczej. Twórcy oprócz standardowej warstwy robotniczej i wojowniczej dodali także warstwę zwykłych mieszkańców. Od tego jak będziemy ich traktować, zależeć będzie nasza reputacja. Dzięki niej będziemy mogli łatwiej oddziaływać na inne grupy społeczne, których lojalność możemy wykorzystać. W nowym Strongholdzie ma zostać także ulepszony i rozbudowany system pozyskiwania popularności. stronghold logo

 

Dodaj komentarz

Kod antysapmowy
Odśwież

Losowy obrazek